2011. július 23., szombat

Júliusi programok

Hol is fejeztem be a legutóbbi bejegyzésemet? Igen... a Laulupidu-ról jöttem haza, és épp a pärnui hétvége előtt álltam.

Szóval... a hétvégére Pärnu-ba utaztam, mert akkor került megrendezésre a Line dance Festival (vonal-tánc fesztivál?), ahova önkénteseket kerestek. Természetesen jelentkeztem rá, mivel még igazából Pärnu-ban nem jártam, illetve egy kedves barátom lakik ott, és Ő kérte egyben a segítséget. Amúgy ezzel a baráttal voltam egy héttel korábban a Laulupidu-n (ha észtül írnám le ezt, akkor Laulupeol). :D De a hétvégével kapcsolatban megint elkövettem azt a hibát, amit Helsinkiben tettem...azt, hogy 3 franciával voltam. Ennek megint az lett az eredménye, hogy Ők állandóan franciául beszélgettek. :) De sebaj, mert most már nem sok kell hozzá, és anyanyelvi szinten fogom beszélni a nyelvüket. Voltak olyan pillanatok, amikor értettem is, hogy mit beszélnek...szóval rettegjetek franciák! ;)
Tudni akarjátok, hogy mit is takar ez a Line dance kifejezés, illetve tánc?  A nevében is benne van, hogy vonal, ami annyi tesz, hogy egy láthatatlan vonalon táncolnak a táncosok folyamatosan. Kezdetben ez inkább country zenére ment, mint a következő videón:
de manapság már bármilyen stílusú zenére lehet táncolni, mint alább is látható:
A következő táncot, amit pedig Kuduro-nak hívnak, a francia csaj tanított be a résztvevőknek (ennyire nem volt profi mint a felvételen szereplők):
Szerintem Magyarországon ezek annyira nem ismertek (még), szóval valakinek csak el kell kezdenie, és egy újabb őrület indul útjára... ;)
Amúgy a mi dolgunk ott a munka volt, vagyis tényleg dolgoztunk két napon keresztül. Főztünk, kisegítettünk, kiszolgáltunk, takarítottunk stb. A végére meg is érdemeltük a tengerparti pihenést. Végre most már én is elmondhatom magamról, hogy úsztam a Balti tengerben. ;) Természetesen a többiek által készültek képek, amik itt és itt megtekinthetőek.

Az azt követő héten pedig végre a mi városunkba került megrendezésre a folk fesztivál. Arra a hétvégére is volt szervezve egy úgynevezett búcsúparty, a belga-francia srácnak (amiben az a vicces, hogy én előbb hagyom itt az országot mint Ő) :) Végül is a több mint 10 emberből 3 jöttek el, ahogy itt az önkénteseknél szokás. :) De így is nagyon jól éreztük magunkat. Péntek este Svjata Vatra koncert volt, amit mindenkinek csak ajánlani tudok. Ők egy észt-ukrán csapat, akik hihetetlenül jó hangulatot tudnak teremteni. :)
Az énekes ukrán, és olyan aranyos akcentussal beszélte az észtet! :)
Képeket később teszek fel, bár bevallom, hogy nem sokat készítettem. :)
Ezen a héten pedig a jól megérdemelt pihenésemet élvezem, egy kis mindennapos munkával. ;)
De a jövő héten végre jön az, amire már gimis korom óta vágyom...megyek Szentpétervárra!!! A vízumunk már megvan, a buszjegy nagyon olcsó volt (mázlinkra), illetve még egy jó kis szállást is találtunk egy magyar srácnál. Hétfőn este indulunk, és kedd kora reggel fogunk odaérni, aztán pedig vasárnap kora reggel érünk vissza. ;)
Alig várom! Arról az utazásról majd egy hosszabb beszámoló lesz, megígérem. ;)

1 megjegyzés:

  1. A lényeget kifelejtettem...íme a nyár legnagyobb slágere:
    http://www.youtube.com/watch?v=Lm1vaCUYIPE

    ...mire hazamegyek, remélem mindenki tudni fogja kívülről...;)

    VálaszTörlés