2011. január 26., szerda

Új év...

Hatalmas bocsánat, hogy eddig nem jelentkeztem bejegyzéssel, de sajnos az utóbbi időben annyira fáradt voltam a munka után, hogy lelki erőm se volt semmire.
De cserébe sok képet teszek fel, mert az készült dögivel! ;)

Egy élmény volt visszatérni ide, hisz itt óriási hó várt, és a csodaszép észt táj. Már alig vártam a következő napot, hogy újra a gyerekek között legyek. Ők is örültek, és jól megölelgettek, meg én is nagyon örültem nekik, de minden egyébnek is.
Alighogy visszatértem, jött egy születésnap.
A születésnapon kívül még néhány kép készült a hóember készítésről is.

Nyelvtudásom olyan szinten van mostmár, hogy a legtöbb dolgot megértem, ha meg nem, akkor a szövegkörnyezetből tudok következtetni a szavakra. Ennek nagyon örülök, mert így megint tanulni kezdtem, hiszen majd mindennap tanulok legalább egy új szót. :)

Az év eleje tartogatott némi meglepetést, és még márciusig nem is lesz benne hiányom, hiszen két hete a helyi ifjúsági központba egy új önkéntes érkezett. :) Egy francia lány, aki nagyon kedves, és mostanában ha van szabadidőnk, akkor valamit csinálunk a városban. Múlt héten megnéztük a tavat, amely olyannyira be van fagyva, hogy nyugodtan lehet rajta sétálni, korcsolyázni, sífutni, illetve horgászni. :) Bevallom, először egy kicsit féltem a tavon, mert mintha néha fura hangokat hallottam volna a lábam alól..., de aztán megígértem a francia lánynak, hogy a hétvégén odasétálok a horgászhoz, és még sífutni is elmegyünk a tóra. :)
Néhány fotó eme csodálatos napról. :)
Az utolsó két kép a Ränduri nevezetű panzió, étterem, pubban készült. Fokhagymás kenyeret ettem tejföllel. Amikor megkóstoltam...mintha lángost ettem volna. És valami 300 Ft körül lehetett az ára.
Február elején a Sänna nevezetű kisfaluba érkezik egy német, illetve egy török fiú. Február közepén az ifjúsági központba jön egy újabb francia, de ő fiú lesz. Illetve márciusban fog jönni az ovinkba egy újabb francia fiú. Szóval, lehet, hogy a francia nyelvet is megtanulom végül. :)

Két héttel ezelőtt itt volt a másik magyar lány Reni. Annyira jót beszélgettünk. Szerintem mind a kettőnknek hiányzott a magyar nyelv (bár én nem sokkal korábban érkeztem vissza Magyarországból). Másnap reggel mentem vele Tallinnba, mert találkozóm volt a konzullal. :) Utána újdonsült francia öcsémmel találkoztam, Pierre-rel, akivel majd az egéz napot együtt töltöttük, de délután "átadott" Kai-nak. :) Annyira jó volt Vele is találkozni. :) Végül lekéstem a buszomat, de aztán megoldottam, és találtam egy gyorsabb buszt, ami beelőzte az én buszomat, és így Tartuban átszálltam az enyémre. Azon a buszon meg egy észt ismerősömmel találkoztam, és vele beszélgettem egész úton. (angolul)

Végre úgy érzem, hogy egyre több mindent tudok a gyerekeknek elmagyarázni, és néha tudok mesélni az óvónőknek a szokásainkról és az országunkról (észtül). Mutattam nekik magyar meséket, de ahhoz még jobban kellene tudnom az észtet, hogy át is fordítsam az ő nyelvükre. De remélhetőleg idővel ez is bekövetkezik.
A héten kétszer is megdicsért az egyik kisfiú, mert valamit egyedül csináltam. :) Az egyik, amikor elővettem egy könyvet nekik, a másik meg amikor a mosnivaló bögréket magam vittem a mosogatóhoz. :D

Vasárnap befejeztem a sálamat, amit még decemberben kezdtem, és még aznap elkezdtem a sapkámat, amit horgolok. :) Ma a dadustól kaptam két könyvet. Az egyik azt mutatja meg, hogyan kell eredeti észt egyujjas kesztyűket csinálni. A másik meg a horgolásról szól. :) Szóval hamarosan rendeléseket is veszek fel remélhetőleg... ;) Tanárt már találtam, az óvodában, aki megtanít majd pár dolgot nekem.
Szóval szerencsére nem unatkozom, és mindig van valamit csinálni.
A mai napról is készültek képek. A héten az erdei állatokról tanulunk. Ma a madarak voltak "terítéken", a veréb és a cinke. Miattuk mentünk el sétálni a parkba, hogy megnézzük őket. Holnap pedig a vadkacsákról lesz szó, akiket szintén meg fogunk nézni majd a folyónál.
 Ez a bejegyzés most gyorsan íródott, de a következőt megígérem hamarabb megírom, mint ezt, nem kell megint több mint egy hónapot várni rá ;)

Következő hónapban fogok menni a mid-term tréningemre, ami már azt jelzi, hogy a projektem felénél tartok. Illetve, ha minden igaz, akkor Rigát is meglátogatjuk páran. :) De addig még jönnek bejegyzések. ;) 

1 megjegyzés:

  1. Úgy látom hóban nincs hiány...Borbély anyuka.
    Örülök, hogy Te is jól érzed ott magad, akárcsak Edina. Bárcsak a mi időnkben is lett volna ilyenre nekünk is lehetőségünk, én biztosan éltem volna vele! Használd ki minden percét, mert egy életre szóló emlék lesz!

    VálaszTörlés