2011. május 31., kedd

Most olvastam vissza, hogy miről is volt szó az előző bejegyzésemben...ott fejeztem be, hogy magyar művészek jöttek Võruba, mivel május elején kiállítás nyílt a városban. Elég sokat beszélgettem velük, főleg az utazások alatt. Visszafele is velük mentem, mert szerdán már Tallinnba vissza is mentek. Szerencsémre még volt hely az autóban. Megérkezésünk után elmentünk kajálni, aztán én elváltam Tőlük, mert mentem találkozni a többi önkéntessel. Velük nem maradtam sokáig, mert este 8 körül egy magyar színházi előadás kezdődött, amit a Mundruczó Kornél rendezett (elég nagy a valószínűsége, hogy a Krétakör volt...) Hard to be God címmel. Tele volt vérrel, erőszakkal...de érdekes és jó is volt! De újból nem biztos, hogy megnézném megint... :)
Másnap már mentem is vissza imádott városomba.
Azon a hétvégén Sänna-ba mentünk a lakótársammal, és az ottaniaknak segítettünk takarítani, és még egy zöld házat is építettünk. A munka után természetesen szauna várt, ami valójában egy úgynevezett szauna kád volt, szóval meleg vízbe kellett belemennünk. Aztán meg jött a vacsora, és végül hazavittek minket a házunk ajtajáig. Eddigi legjobb hétvégéje volt ez az önkéntességemnek, mivel bizonyítottuk lakótársammal, hogy még a nyelvet is értjük, hiszen egész nap csak az észtet használtuk.

Következő héten az anyák napi ünnepség lázában égtünk. Minden nap próbáltunk, reggel, este...Egy kis színházi előadást csináltunk, amiben én voltam a róka...itt a képek. Nagyon jól sikerült szerintem. A gyerekek ügyesek és szépek voltak!

A rákövetkező héten pedig egy busz túra indult önkéntesekkel, és körbeutazták az országot. Én csak az első három napon vettem részt, mert aztán az ovinkban Mängumaa (Játékország) volt. A legnagyobb esemény minden évben. Mindenkinek részt kellett vennie, így én is ott voltam, mint mókus. A csoportom óvónénijeivel az ugrálóvárnál dolgoztunk négytől este nyolcig. Aztán szülinap buli volt, így még vacsorához is jutottam. Képeket ígértem pár embernek, most ímé: ki talál meg?

És elkövetkezett a múlt hét...amit már egy jó ideje vártam, hiszen végre eljutottam Finnországba, Helsinkibe! Annyira szép! Persze nem a legszebb város, ahol eddig jártam, de a tenger! A látványért mindenképp megéri elmenni. Nekünk szerencsénk volt, mert a hétvégén egy zenei fesztivál volt Helsinkibe. Sajnos egy negatív dolog volt a hétvégében, amit egyben tanácsként is szolgál: Soha ne utazzatok több franciával!
Sajnos és ezt tettem, és úgy jártam, hogy a hétvégém nagy részében csak francia nyelvet hallottam...de a város elfeledtette velem ezt. :)
Helsinki -i hétvége képekben!

Ezen kívül még készítettem néhány képet az elmúlt időszakban! Kérlek most érjétek be ennyivel! ;)
májusi képek
Põltsamaa
Sportnap

Majd még jelentkezem! :)

2 megjegyzés: