2010. szeptember 21., kedd

On-arrival training...

Eléggé eltűntem az elmúlt napokban, de csak tegnap érkeztem meg egy hihetetlenül jó tréningről! :)
Természetesen a pilisszentlászlói volt a legjobb! De ez más volt...

Utazásom szerdán kezdődött, amikor busszal elmentem Tallinnba. A Vabaduse väljak-on bemutató nap volt, ahova minket is meghívtak, mint önkénteseket. Hát mit ne mondjak...nagyon hideg volt és esett az eső. De aztán az egyik észt ismerősömnél aludtam. Szép kis lakása van, nagyon tetszett. :)
Másnap mentem a buszpályaudvarra, mert onnan indultunk a többi önkéntessel. Időben ott voltam, de az a poén hogy nem találtam meg a buszt, és majdnem le is késtem. De végül kiszúrtam őket!!! :D

A buszra felszállva derült ki, hogy nem én vagyok az egyetlen magyar, aki most érkezett Észtországba. Egy magyar srác is volt a buszon, és a poén az egészben, hogy 24 éves és szociológus, mint én. :D

A buszút is eléggé vicces volt, mert többször is eltévedt a sofőr, de nagy nehezen megtaláltuk a célállomást: Lepiku Guesthouse. Egy erdő közepén volt a ház, mögötte pedig egy kis tavacska. Leírhatatlanul gyönyörű volt a környezet! És a ház!!! Úristen!! :) Egy nagy faház volt, ami belül is teljesen fa volt. A szobák is szépek voltak, és az ágy!!!! Ilyen jót még sohasem aludtam idegen ágyban! :D

Bevallom először féltem elmenni a tréningre, mert azért csak öt napon át angolul kellett kommunikálni. De meglepetésemre nem volt gond. Néha azért jól esett, hogy ott volt Zsombor, és megszólalhattam a saját nyelvemen is. :)
Összesen 16-an voltunk. 5 német, 4 francia, 2 török, 2 magyar, 1 spanyol, 1 svéd és 1 örmény. Nagyon jó kis csapat volt!

Megérkezésünk után elfoglaltuk a szobákat. Én egy francia lánnyal kerültem össze, akit Pauline-nak hívnak. Nagyon bírtam. :) A franciák állandóan röhögnek! :D
Ezt követően elkezdődött a tréning. Próbáltuk egymás nevét megjegyezni (kisebb-nagyobb sikerrel). Este pedig résztvettem az első international events-en! Mindenki bemutatta a saját országát! Én megtanítottam a többieket csárdást táncolni! Jelentem, eléggé tetszett nekik. :D
Második nap belecsaptunk a közepébe, és megkezdődött az igazi tréning. Előadások egyfolytában. Minden reggel tanultunk egy észt dalt, illetve Észtországról, és persze a nyelv órák sem maradhattak el. A második napon egy kicsit besokalltam az angol nyelvtől, de estére sikerült túllépnem ezen, és onnantól kezdve, nem volt gond.

A harmadik nap megtanultuk az egyik legnépszerűbb észt néptáncot a Kaerajaan-t. Annyira jól ment, h még éjszaka is csak azt táncoltuk. :D
A harmadik nap estéjén megnéztük a The Singing Revolution-t, ami egy észt dokumentumfilm. Nagyon ajánlom mindenkinek. Hihetetlenül szép és érzelemdús!

A negyedik nap az utolsó volt, amikor mindent lezártunk, és ennek a csúcsa az esti szauna party volt. Imádom a szaunázást, annyira jó volt a társaság, meg a hangulat... Éjfél után mentünk vissza a házba, h elkezdjünk bulizni.... Az elején még ment is valamennyire, de aztán mindenki kifeküdt... :D De ezt a részt inkább részletezem... :D

Másnap workshop-kra mentünk, mindenki a projektjének megfelelően. Ezért öten Tallinnba mentünk ( a többiek meg maradtak) egy helyi óvodába, ahol az észt oktatási rendszerről tanultunk, meg különböző dalokat és táncokat. Nagyon érdekes volt!
Ennek a végeztével mindenki indult hazafelé... Én a buszomhoz, hogy egy jó 4 órával később megérkezzek haza. :)

A csapat nagyon jó volt! Olyannyira, hogy most pénteken megint megyek Tallinnba, hogy mindannyian találkozzunk újból és bulizzunk egy jót!

Végre tényleg elkezdődött a észtországi életem! :D

Persze képek is készültek. :)



2 megjegyzés:

  1. En epp most vagyok a trainingemen Stockholm-ban es ez is rohadt joooooo. :D A franciak itt is halaliak, szinten egyfolytaban röhögnek, en meg rajtuk. :D Az a kiejtes... agyam elszall, a francia akcentusnal nincs hulyebb (es erthetetlenebb). :D Most is itt ul mellettem a kis francia srac es ilyeneket mond, hogy "zö manyi" (the money). XD

    VálaszTörlés
  2. Nekem a szobatársam volt vicces. Amikor azt mondogatta: I'm (h)ill! :D

    VálaszTörlés