2010. október 18., hétfő

The best weekend... Viljandi

Eddig mindig úgy kezdtem a bejegyzéseimet, hogy megint nagyon jó volt a hét... de most ki kell emelnem a hétvégét!!!

Hogy miért is a hétvégét? Pénteken a lakótársammal a munkáink befejeztével Viljandi felé vettük az irányt! Viljandi nagyon ismert város, nemcsak Észtországban, hanem a kontinensen is, mert a város a folk fesztiváljáról ismert nagyon, amit minden év nyarán tartanak.
Azért mentünk oda a hétvégén, mert az egyik lány születésnapi bulit tartott, és minden önkéntest meghívott. :-)

Megérkezésünk után egyből egy koncertre mentünk. Népzenei koncertre természetesen, amiről kiderült, hogy a finn-ugor nyelvcsaládba tartozó nemzetek lépnek fel. A magyar előadókat egyből felismertem! Nagyon tetszett az összes fellépő előadása, kivételesen a magyaroké. Amikor a lány elkezdett énekelni, meg is hatódtam, hiszen már egy jó ideje nem hallottam élő magyar népzenét.
A koncert után, ahogy kifele tartottam, meghallottam, hogy egy nő magyarul beszél a kislányával, és rájuk mosolyogtam. Párszor még visszanéztem, és felfigyeltem arra, amikor a hölgy azt mondta a lányának, hogy menjél oda hozzájuk beszélgetni. Erre én, nem tudom miért, de odamentem hozzájuk, és elkezdtünk beszélgetni. Jajj, annyira jól esett végre beszélgetni! :-) Kiderült, hogy Tartuban laknak, ami olyan jó egy órányira van Vőrutól. Meg is adta az e-mail címét, hogy írjak neki, ha Tartuba megyek, mert akkor szervezni akar nekem egy estét, amikor bemutatna a többi magyarnak. Annyira boldog lettem, amikor ezt mondta!
Amúgy Viljandiban él egy magyar lány, Eszter, akivel szintén találkoztam, sőt ahol Ő lakik, ott volt a szállásunk nekünk is. Beszélgettem Vele is magyarul, de angolul is természetesen, hogy a többiek ne érezzék magukat kirekesztettnek, amikor mi kommunikáltunk. 
Másnap sétáltunk a városban, aztán mentünk a születésnapi buliba a svéd lány lakására. Később pedig megérkeztek a többiek is Tallinnból. Na, akkor lettünk kb. 20-an, ami önkéntesek szempontjából eléggé szép szám, főleg a legtöbbünk csak pár hónapja van itt.
Később elmentünk mindannyian enni (látványnak nem volt utolsó, ahogy vonultunk a városban), és onnan pedig a szállásunk felé tartott mindenki, mert eléggé nagy házban laknak az ottani önkéntesek.
Ment a zene, mindenki beszélgetett, vagy énekelt, táncolt. A hangulat isteni jó volt! Az egyik észt lány egyszer felállt egy székre és közölte, hogy egy ismerősének nemrég nyílt pub-ja, ahol aznap este rockabilly buli van, és ha menni akarunk, akkor indulás.
Mindenki szedelőzködött gyorsan, és neki is indultunk.
A buli meg...egyszerűen leírhatatlan volt! Persze egyik együttes sem volt egy Mystery Gang, de ezek az emberek igazán nagy arcok voltak! :-) Mintha tényleg az 50'-es években lettünk volna! A tagok közül pár emberrel még beszélgettem is elég sokat...és az egyikük még magyarul is tudott pát szót. :-D
Másnap menni akartam a svéd lány munkahelyére, de sajnos, mivel annyira király volt a buli, ezért nem bírtam reggel felkelni. De helyette a Pauline-nal elmentünk reggel a városba és a várhoz is. Gyönyörű az egész város, meg a környék is. Készítettem is képeket!!!
Délután pedig indultunk is haza...

Ennyi ember, együtt, egy helyen!!! Imádom őket!
Olyannyira, hogy megint találkozni fogunk a hétvégén! :-D


Ja, és amit még meg kell említenem, az a hó!!!! Pénteken havazott először, de szerencsére még nem maradt meg. Bár nem volt belőle gond, mert pont csütörtökön vettem téli kabátot, amit már másnap fel is tudtam avatni. Ilyen szép és meleg kabátom még nem igazán volt! :-) És szert tettem egy gumicsizmára is, az esősebb időkre, mert az itt nélkülözhetetlen. ;-)

Szóval készülök! ;-)

1 megjegyzés: