2010. augusztus 20., péntek

First day in my new life 2.

A buszút 4 órás volt. Szerettem volna végig csak nézelődni, de sajnos már az elején elnyomott az álom, mert már fáradt voltam. De mentségemre legyen az is hogy egy röpke félórácskát pisszentem, aztán a szemem kinyílt és csak nézelődtem.

Gyönyörű egy ország az biztos, bár tényleg sehol egy domb, teljesen sík. De a sok folyó és a fenyők mindenért kárpótoltak. Sajnos az útról nem készítettem képeket, mert egy néni mellett ültem, ráadásul ő volt az ablak mellett. De majd ha megint megyek, akkor mindent bepótolok. Amúgy nem vesztettetek sokat, mert esett az eső sajnos. De néhány dologra felfigyeltem az úton. Az utak nagyon jók, és a busz nem áll meg minden tanya mellett, hanem csak ott, ami ki van írva a busz oldalára. Az útmenti táblák is érdekesek voltak. Tudjátok vannak olyan táblák, amik azt mutatják, hogy vigyázz őzike veszély. Na, náluk őzike helyett jávorszarvas van, ami kétségkívül durvább, ha megjelenne előttünk, mint egy ártatlan őzike. A másik, hogy tényleg sok helyen fel van tüntetve, hogy lehet internetezni. Még a buszon is volt wifis lehetőség, de azzal nem akartam szenvedni. És ahogy Tartu felé közeledtünk észrevettem, egy mini Hollywood feliratot, ami teljesen olyan volt, mint az eredeti (és ráadásul egy domboldalra tették). A buszsofőr nagyon kedves ember volt, annyira, hogy még egy nő adott neki egy csomagot, amit kért hogy vigyen el valahova, és a bácsi szó nélkül megtette, és még pénzt se kért!

Amikor megérkezett a busz Vöruba sajnos zuhogott az eső. De egyből megismertem, hogy kik jöttek elém. Anita és Merike az óvoda két vezetője. Egyből el is vittek a lakásba. Amikor megláttam, az épületet egy kicsit sokkot kaptam, mert eléggé lelakottnak tűnt, de amikor beléptem a lakás ajtaján teljesen elhűltem. Egy hihetetlenül szép lakásba érkeztem meg, ami teljesen újépítésűnek tűnt. Ja és persze a legnagyobb része fából készült, és bőr étkezőszékek, és bőr kanapé.

Kaptam egy kis ennivalót is vacsorára, és abban maradtunk a közös fotó elkészülése után, hogy másnap reggel 10-re értem jön Anita és elmegyünk az óvodába. Örültem egy kicsit, hogy végre egyedül lehettem. Egyből átöltöztem, és a kanapén kényelmesen elhelyezkedtem. Nagy kíváncsian kapcsoltam be a Tv-t, hogy vajon milyen lesz. Rájöttem, hogy kábeltévé. Van észt-, orosz- és német csatorna. Igen jól olvassátok, német adó. De hála Istennek a filmek az észt csatornákon feliratozva mennek. Közben kipakoltam, lezuhanyoztam, és végül a puha ágyamba feküdve elaludtam.

1 megjegyzés:

  1. Gyönyörű a lakás, valóban! Leesett az állam a képek láttán. :) Használd ki az időt, míg egyedül laksz benne. ;)

    VálaszTörlés