2010. augusztus 23., hétfő

Mina töötan lasteaias " Päkapikk". :)

Ahogy ígértem, ma mesélek az első napomról. :)
Reggel indulás előtt bepakoltam mindent a táskámba, tekintve, hogy mennyire kiszámíthatatlan az időjárás. :) Nyugodtan sétálva 20 perc alatt oda lehet érni az oviba.

Bevallom félve léptem be az ajtón, hiszen nem tudhattam, hogy mi fog ott rám várni.
Az első dolgom volt, hogy jelentkezzek Anitánál, hogy itt vagyok, és egyből onnan mentünk a csoportomba.... Jajj, azok a gyerekek... annyira aranyosak, és kis szöszi kettő kivételével az összes. :) Anita mondta, hogy csak figyeljek, hogy mit hogy csinálnak a többiek.
De ez a gyerekeknél nem így megy, ugye mondanom sem kell? :D Ők is kíváncsiak voltak rám, és reggeli után egy szöszi kislánnyal össze is barátkoztam. Sajnos a nevekkel hadilábon állok, de ami késik nem múlik. :)
Lényeg, hogy nem kellett sok idő, és már körbe ültek páran, és elkezdtünk kirakózni. Még jó hogy ehhez nem kell nagy nyelvtudás. :D Bár azért próbálgattam, és kérdezgettem, őket, hogy az, vagy ez micsoda. Az óvónéniről meg kiderült, hogy bár angolul nem tud, de oroszul igen. Szóval elővettem minden nyelvtudásomat, és megpróbáltam oroszul kommunikálni. :) Hát... van még mit javítani rajta. :D De sebaj, hiszen ezért is vagyok itt, hogy még jobban megtanuljam a nyelve(ke)t. :) Ezt követően dominóztunk. Jajj, elfelejtettem megemlíteni egy kisfiút, aki a mini nagymenő itt. Ő egyből leült mellém, és kezében egy könyv volt, amit nekem adott, hogy nézzem meg. Tőle is kérdezgettem, hogy milyen autókat nézünk éppen. Nem mondom, hogy mindent megértek, de azért valamit már felfogok. Bár a gyerekek beszéde tényleg nehezebb, és érthetetlenebb. Utána voltunk kint játszani, ami szintén jó volt. Ezt követően bementünk ebédelni. Finom kaja volt. Paradicsomsaláta, fasírttal, főtt krumplival és valamilyen szósz volt hozzá, aminek nagyon finom volt az íze. Utána meg csokis müzlit kaptunk. :)
A reggelit nem is meséltem, hogy mi volt. Azt nehezebben vette be a gyomrom. Meleg tej volt, és benne galuska. Elég fura volt. Semmilyen íze sem volt. Mellé meg két szelet vajas kenyeret kaptunk és rajta (szerintem) szardínia. (az íze legalábbis arra emlékeztetett.)

Az ebéd után a gyerekek mentek alukálni. Na, ekkor jöttem én is el, mert ott már nem volt dolgom.

Nem sokkal később megérkezett a nyelvtanárom, akivel elvonultunk és egy rövid ismerkedés után bele is vágtunk az észtbe. :)
Nyelvtanárom egy nő amúgy! ( Vikinek üzenem! :D )Tök jó volt! Még egy könyvet is kaptam kölcsönbe, amiből gyakorolhatok. Megbeszéltük az óra végén, hogy a héten minden nap fogunk találkozni és tanulni.

Az óra után elmentünk a helyi önkormányzathoz (vagy okmányirodába), ahol ki kellett töltenem egy lapot, miszerint észt személyit kérvényezek. :) Jó lesz! :)

Ezt követően hazamentem, de nem élvezhettem sokáig a nyugalmat, mert hívott az egyik itteni nő, akit Triinunak hívnak, hogy szívesen találkozna velem, és megismerne. Természetesen belementem, és sétáltunk egy jó nagyot a tó körül. Utána hazahozott, mert kíváncsi volt, hogy hol is lakom pontosan, és aranyos volt, mert mondta, hogyha bármi kérdésem vagy problémám van csak hívjam. :)

Az időjárásról annyit, hogy délelőtt borongós volt, dél körül zuhogott egy negyedórát, de azóta csak süt a nap. Annyira, hogy rövidnadrág és pólóban mászkáltam kint, pedig max. 20 fok volt kint. :) Ilyenkor jövök rá, hogy tényleg jó helyre jöttem. Itt sosem fogok megsülni. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése